Mercedes-Benz a dezvăluit faceliftul modelelor Clasa E Coupé și Clasa E Cabriolet. Ele vin după ce la începutul acestui au fost prezentate versiunile noi sedan și break. Principalele noutăți sunt motoarele electrificate, câteva modificări la capitolul design și mai multă tehnologie la bord.
EQ Boost – toată familia devine electrică
Cu EQ Boost, noile modele din familia Mercedes-Benz Clasa E oferă un consum semnificativ mai redus de combustibil. Noul motor OM 654 M diesel cu patru cilindri este primul motor diesel din lume care dispune de un generator de pornire integrat și un sistem electric de 48V.
O altă noutate de la Mercedes-Benz este primul motor pe benzină cu patru cilindri cu 48V, ISG și compresor electric auxiliar (M 254), cu o inducție inteligentă duală.
Noul motor OM 654 M diesel cu patru cilindri cu cea de-a doua generație a generatorului de pornire integrat și sistemul electric de 48 V dezvoltă o putere maximă de până la 195 kW (265 CP) și un cuplu maxim de 550 Nm.
Noul motor M 254 cu patru cilindri, alimentat cu benzină, dispune de asemenea de cea de-a doua generație a ISG. Oferă până la 200 kW (272 CP) și atinge un cuplu maxim de 400 Nm. EQ Boost oferă în plus 15 kW și 180 Nm pentru o perioadă scurtă de timp.
Gama motoarelor electrificate alimentate cu benzină este completată de motorul M256 cu șase cilindri în linie care este disponibil pentru prima dată pentru modelul Mercedes-Benz Clasa E.
Modelele Clasa E Coupe și Clasa E Cabrio este îmbunătățit de tracțiunea integrală 4MATIC, disponibilă ca dotare standard și puterea electrică suplimentară de aproximativ 16 Kw și 250 Nm.
Sistem de infotainment MBUX îmbunătățit
Cea mai recentă generație a sistemului de infotainment MBUX transformă modelele Clasa E Coupé și Cabriolet în cele mai performante autovehicule din punct de vedere al pachetului de conectivitate din portofoliul Mercedes-Benz și Mercedes-AMG.
„Hey Mercedes, citește horoscopul pentru zodia vărsător”.
Sistemul dispune de asistentul vocal „Hey Mercedes”. Acesta poate să citească prognoza meteo, inclusiv rapoarte despre starea pârtiilor din stațiunile populare de schi, să fie activ într-un joc care presupune întrebări de geografie și să citească horoscopul.
MBUX afișează informațiile pe două ecrane mari (10,25 inch). Un alt element important este navigația cu tehnologia AR (realitate augumentată). Imaginea video a mediului înconjurător din fața, de lângă și din spatele autovehiculului este completată de informațiile de navigație.
Având cele mai noi generații de sisteme de asistență la condus, care reacționează atunci când șoferul nu este atent, noile autovehicule Mercedes-Benz Clasa E Coupé și Clasa E Cabrio dispun de funcția care detectează dacă șoferul nu mai are mâinile pe volan. Marginea volanului are o suprafață cu doi senzori care detectează dacă mâinile țin strâns volanul. Astfel, șoferul nu mai trebuie să efectueze diferite manevre pentru a semnala sistemelor de asistență că se află în controlul autovehiculului.
Modelele cu două uși au ca dotare standard funcția Active Brake Assist, care poate preveni o coliziune sau poate reduce gravitatea acesteia în multe situații, datorită frânării autonome. De asemenea, la o viteză legală, sistemul poate frâna pentru evitarea coliziunilor cu autovehiculele care staționează, precum și cu pietonii sau bicicliștii aflați în mișcare, în funcție de situație.