O Dacia 1300 întoarce capete la Nehoiu, în județul Buzău. A fost modificată de nea Costică. De trei ani lucrează la mașină. Cum arată acum Dacia lui cu evacuare sport și buton de pornire?
Nea Costică deschide vesel poarta atelierului. Are mereu câte ceva de făcut. Povestește în versuri, în cel mai recent vlog pe canalul de YouTube Mihai Avrigeanu, despre munca lui și glumește pe seama cunoștințelor sale de limbi străine. La școală a învățat doar limba rusă.
Are 63 de ani și o pasiune: mașinile. Iar în topul slăbiciunilor sale este, de fapt, un punct forte: Dacia 1300.
Aproape 3 ani a durat să modifice mașina pe care o are de 20 de ani. Avea 40 de ani când sedanul a ieșit de pe porțile uzinei și a venit în familia lui.
Nea Costică se bate cu pumnul în piept: partea mecanică nu are secret pentru el. Dar când vine vorba de electronică, recunoaște că este corijent. A învățat meserie în altă eră, una în care mașinile erau mai simple. Mecanic, electrician și inginer, nea Costică arată cu mândrie “biblia” lui. Este un manual din 1969 despre tractoare, pe care îl are din școala profesională și pe care îl privește cu nostalgie.
Cum arată acum Dacia 1300 modificată?
Fiul său, Alex, a avut cerințe speciale după ce a văzut mai multe astfel de modele modificate pe internet. A vrut și faruri cu xenon, dar tatăl l-a refuzat.
Vopsitorul Alin a fost cel care a îmbrăcat Dacia în albastru mat. Mașina poartă jante albe și etriere roșii. Sigla UAP strălucește în mijlocul grilei. 1300 are încă farurile originale, dar sistemul electric este schimbat complet.
În cabina mașinii apar buton de pornire, un turometru de motocicletă Yamaha improvizat pe bord, scaune cu inserții din piele preluate de la un Renault Laguna și o cotieră față. Există și un suport pentru smartphone la bord.
Dacia s-a ales cu o evacuare dublă, redirecționată în lateral, înaintea puntei spate, pe ambele părți. Scoate fum ca o locomotive Dacia non-Euro a lui nea Costică, dar motorul produce o coloană sonoră de mașină sport pur-sânge.
În curtea lui nea Costică mai sunt două Dacii. Pe una a cumpărat-o pentru geamuri, pe alta pentru bare și alte elemente cromate. “Din trei mașini a ieșit una bună”, explică el.