
Clio este genul de mașină care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Toată lumea o recunoaște atunci când o întâlnește pe stradă, iar fiabilitatea ei nu mai surprinde pe nimeni. Totuși, la apariția unei noi generații este cazul să o aducem din nou în atenție.
Lansat în 1990, Renault Clio a împlinit anul acesta vârsta de 30 de ani, interval în care a ajuns la a cincea generație cu vânzări de peste 15 milioane de exemplare. Asta l-a transformat într-unul din cele mai bine vândute modele la nivel mondial al Grupului Renault, fiind considerat și cea mai iubită mașină franțuzească.
A cincea generație Renault Clio inaugurează o platformă modulară, botezată CMF-B. Aceasta a fost proiectată pentru a permite electrificarea viitoarelor modele precum și sosirea în gama a motorizării hibride E-TECH. Până să ajungem să conducem modelul hibrid am primit la test cel puternic motor disponibil momentan pe Clio: TCE 130 în nivelul de echipare RS Line.
Această versiune pe benzină este cea mai puternică motorizare de pe Clio, iar energia sa este canalizată perfect prin cutia automată EDC cu 7 rapoarte.
Design exterior Clio V
Insignele R.S. de pe părțile laterale ale mașinii, bara de protecție, difuzorul, evacuarea cromate, jantele din aliaj precum și antena tip aripioara de rechin transmit un mesaj de dinamism evident. Menținând dimensiuni aproape similare modelului anterior, Clio V beneficiază de un aspect îmbunătățit și mai multă tehnologie.
Pentru a sesiza evoluția reală trebuie să te urci la bord. Vechiul volan a fost înlocuit cu un nou model cu un diametru redus și echipat cu comenzi mai practice. Volanul nou are un design elegant prin utilizarea unui airbag mai compact. Comparativ cu predecesorul său, acest Clio progresează semnificativ la calitatea percepută la interior, chiar dacă observăm și ceva materiale dure și solide, în special în părțile inferioare ale ușilor și bordului. Per ansamblu, Clio 5 are un tablou de bord original, mult mai bine finisat decât înainte.
Dacă consola centrală nu se schimbă foarte mult ca formă, totuși primește un nou sistem multimedia, construit în jurul unui dispaly cu o diagolană de 7 inci. Acest lucru îi permite să afișeze o cantitate impresionantă de informații într-o singură vizualizare. În plus, acest sistem este complet personalizabil datorită widget-urilor. Sub butoanele de aer condiționat există un spațiu mare de stocare ce permite depozitarea portofelului, telefonului sau a cheilor. Această zonă servește și ca încărcător cu inducție pentru cele mai noi modele de smartphone-uri.
Scaunele din noul Clio oferă un suport mai bun, printr-o bază mai lungă a șezutului, dar și o susținere laterală mai bună. Carcasa lor semi-moale îmbunătățește spațiul pentru genunchi în cazul pasagerilor din spate, în timp ce noile tetiere, mai subțiri, în formă de virgulă, îmbunătățesc vizibilitatea pasagerilor. Ocupanții locurilor din spate beneficiază de un spațiu decent la cap și picioare, mai ales pentru persoane care măsoară mai puțin de un metru optzeci și trei.
Energic, dar nu excesiv de nervos
În ciuda celor 130 CP și a cuplului de 240 Nm, Clio nu își neglijează vocația de mașină de oraș. Se simte foarte confortabil în oraș. Motorul este flexibil, nu vibrează, iar direcția este bine calibrată. Cutia de viteze asigură o tranziție foarte lină de la o viteză la cealaltă, însă devine destul de reactivă în modul Sport.
Această energie controlată servește atât confortului, cât și siguranței. Senzațiile oferite în timpul condusului alert nu pot fi considerate „sportive”.
Caracterul mașinii și sunetul motorului 1.3 TCe la viteză mare nu te încurajează să rămâi acolo, în timp ce modul manual al cutiei automate, cu padelele prea mici aflate pe volan nu îți oferă prea multă autoritate de pilot de curse. O veste bună despre noul Clio este că consumul. În timpul testului nostru de câteva zile am putut măsura o medie onorabilă de 7 litri / 100 de kilometri.
Clio se parchează (aproape) singur
Mașina se parchează singură cu ajutorul camerei 360 de grade si a celor 12 senzori. Modelul oferă asistență la parcare și staționare în toate variantele – paralel cu bordura sau perpendicular pe bordură. Sistemul este foarte simpl de folosit.
Tot ce trebuie să facă șoferul este să apese butonul P aflat pe consola centrală atunci când intră în parcare, iar cu maneta de semnalizare a direcției va alege partea pe care mașina va căuta locurile de parcare. Senzorii încep să scaneze, iar când sistemul găsește un loc de parcare o alertă apare pe ecran. Șoferul trebuie doar să confirme, apoi își poate lua mâinile de pe volan. Din când în când, în funcție de mesajele care apar pe ecran, șoferul trebuie să pună în drive sau marșarier.
Preț
Toate aceste îmbunătățiri au desigur un preț. Dacă oferta pornește de la 11.900 de euro (TVA inclus), modelul nostru de test, cu o mare parte din opțiuni bifate, costă 19.100 de euro (TVA inclus).
Concluzie
Plăcut din punct de vedere al designului, dinamic sub capotă și eficient la consum, acest Clio animat de motorul 1.3 TCe cu transmisie automată EDC7 are destule argumente pentru a convinge clientela.

Mai multe articole similare


Test drive Hyundai Ioniq Hybrid Plug-In: Rețeta corectă
Citeste mai mult..
Dacia Sandero III – Când poți să o comanzi și ce aduce nou?
Citeste mai mult..
Americanii au primit despăgubiri în valoare cumulată de 9,8 miliarde de dolari din partea Volkswagen,…
Citeste mai mult..
BMW X7 Dark Shadow Edition este mașina pe care doar 500 de clienți din întreaga lume vor putea pune…
Citeste mai mult..
Taxa de drum și vinieta în Europa. Cât costă și cum se plătește în funcție de țara pe care o tranzitezi
Citeste mai mult..
Skoda Octavia RS, versiuni noi pentru familiștii grăbiți
Citeste mai mult..
Ce mașină testează Renault în România? Șoferii au crezut că au dat nas în nas cu viitoarea Dacia Logan
Citeste mai mult..
Tesla a devenit miercuri cel mai valoros producător auto din lume, cu o capitalizare de piaţă peste…
Citeste mai mult..
Codul secret al anvelopelor. Ce reprezintă combinațiile de cifre și litere
Citeste mai mult..
Un producător a dezvoltat baterii pentru maşini electrice care funcţionează 2 milioane de kilometri
Citeste mai mult..
Cum arată cea mai ieftină Dacia Logan din România! E mai ieftină şi decât o cutie de viteze, pe OLX
Citeste mai mult..
Povestea primului SUV BMW din istorie. Așa a venit pe lume BMW X5
Citeste mai mult..
Volkswagen analizează noi măsuri de reducere a costurilor, pentru a compensa impactul pandemiei de coronavirus
Citeste mai mult..
Cum arată Dacia 1300 cu evacuare sport și buton de pornire? Nea Costică a muncit 3 ani la ea
Citeste mai mult..
BMW Seria 4 Coupé: Debutul unui nou limbaj de design
Citeste mai mult..
Acte necesare înscriere auto pe Bulgaria în 2020. Lista completă
Citeste mai mult..
Mercedes-Benz a prezentat noile Clasa E Coupe și Cabriolet facelift
Citeste mai mult..
Ford a început producţia la Craiova a versiunii Puma ST-Line Vignale
Citeste mai mult..
Renault avertizeaza ca ca va oferi o lovitura dd 3,7 miliarde euro de pe urma pierderilor inregistrate…
Citeste mai mult..
BMW Seria 5 facelift: Mai multă tehnologie și electrificare pe toată gama de motorizări
Citeste mai mult..
Cum va arăta modelul Dacia cu 7 locuri care va înlocui Lodgy
Citeste mai mult..
Ce s-a întâmplat, de fapt, cu Dacia Concept din 2013?
Citeste mai mult..
APIA: Cresterea cu 4,6% a vanzarilor de autoturisme ecologice in Romania, in primele 4 luni
Citeste mai mult..
Proiect de lege pentru asigurările RCA: daunele ar putea fi plătite direct păgubitului, care va repara…
Citeste mai mult..
Dispar motoarele mici? Nemtii spun ca noile normele de poluare Euro 7 vor duce la o crestere a capacitatii…
Citeste mai mult..
Dacia Sentry. Cum arată mașina la care românii pot doar să viseze? GALERIE FOTO
Citeste mai mult..
Cum va arăta viitoarea Dacia Logan care se va lansa anul viitor
Citeste mai mult..
Opel Mokka se află în faza finală de testare
Citeste mai mult..
Acesta ar putea fi cel mai frumos SUV electric. Se numește Hongqi E115 și vine din China – GALERIE FOTO
Citeste mai mult..
Campionatul Austriei se reia la 2 iunie
Citeste mai mult..
Ford produce la Craiova autoturismele cu cel mai mare potențial de vânzare în această perioadă
Citeste mai mult..
Test drive Ford Puma: Cel mai tehnologizat model produs în România își dezvăluie secretele
Citeste mai mult..
RAR oferă la cerere istoricul de daune al mașinilor din România
Citeste mai mult..
Nu e banc! Cum a luat țeapă un șofer care a mers la service pentru un schimb de ulei. Norocul lui a…
Citeste mai mult..
La ce preț ajunge Dacia Duster dacă bifezi toate dotările opționale disponibile?
Citeste mai mult..
Unde au fost abandonate mii de mașini în perioada pandemiei de coronavirus, când nimeni nu mai cumpără?
Citeste mai mult..
Cum cureți găinațul de pasăre de pe mașină
Citeste mai mult..
Volkswagen lansează ceva mai bun decât un SUV. Modelul este destinat iubitorilor de mașini premium
Citeste mai mult..
Ford declară război zgomotului. Care a fost cel mai zgomotos Ford produs vreodată
Citeste mai mult..
Acesta este cel mai rapid camion din lume. Are viteză de supercar!
Citeste mai mult..
Dacia urmează să reia producţia progresiv începând de marţi, pe bază de voluntariat
Citeste mai mult..
Un BMW Seria 3 a fost îmbrăcat complet în cristale Swarovski
Citeste mai mult..
Companiile din industria auto românească vor ajuta la repararea a 50 de ventilatoare medicale care au…
Citeste mai mult..
Fabrica ARO Câmpulung: De la măreție la decădere
Citeste mai mult..
Confuzie printre polițiști: Un sucevean amendat pentru că s-a dus cu mașina la spălătorie, deși MAI…
Citeste mai mult..
Ce trebuie să știe șoferii înainte de a pleca undeva cu mașina. Ghid complet
Citeste mai mult..
Ce mașini noi s-au vândut în primele trei luni
Citeste mai mult..
Test drive Dacia Logan TCe 100 GPL – Mașina românească orientată spre eficiență
Citeste mai mult..
Ce mașini noi cumpără SPP și câți bani dă pe ele?
Citeste mai mult..
BMW extinde automat garanția mașinilor până la 31 mai
Citeste mai mult..
Polestar lucrează la primul SUV al companiei. Cum va arăta viitorul model?
Citeste mai mult..
Casa de tuning ABT a pregătit un break absolut special: Audi RS6-R are 740 CP
Citeste mai mult..
Ministrul economiei: Dacia ar putea relua producția în aprilie
Citeste mai mult..Lucid Air, o mașină electrică mai frumoasă ca Tesla, va fi lansată anul acesta
Citeste mai mult..
An dezastruos pentru vânzările de mașini noi - Cele mai pesimiste prognoze indică și scăderi de peste…
Citeste mai mult..
RAR insistă ca șoferii să meargă în stațiile ITP pentru verificări în continuare, chiar și în timpul…
Citeste mai mult..
Renault Morphoz – Cum vor arăta modelele francezilor în viitor?
Citeste mai mult..
Prima Dacia Electrica : Concept
Citeste mai mult..
Dacia Logan ajunge la 200 de km/h. Cel mai rapid Logan (nemodificat) filmat pe un drum public
Citeste mai mult..
Atac la Mercedes și BMW! Noul DS9 este mașina cu care francezii le fură clienții nemților
Citeste mai mult..
Daimler cere conexiuni feroviare către fabrica din Sebeș. În anii trecuți Dacia și Ford au implorat…
Citeste mai mult..
Cum afli km reali la o mașina din Grupul VAG (VW, Skoda, Seat, Audi)? Samsarii care „șterg” km mașinii…
Citeste mai mult..
Cererea de mașini electrice crește, însă consumatorii sunt reticenți față de autovehiculele autonome
Citeste mai mult..
Stiai care sunt cele mai iubite sporturi de cei mici?
Citeste mai mult..
Ești șofer și părinte în același timp? Iată cum poți reduce cu până la 45% șansele ca micuțul tău să…
Citeste mai mult..
5 obiecte pe care trebuie sa le cumperi unui bebelus DUPA varsta de 6 LUNI
Citeste mai mult..
Anvelope noi sau second-hand? Avantaje si dezavantaje
Citeste mai mult..
Cum pregătești grădina pentru primăvară încă din ianuarie
Citeste mai mult..
5 lucruri pe care sa le faci inainte de a implini 30 de ani
Citeste mai mult..
Filarmonica „Moldova” din Iași sărbătorește Ziua Națională a României printr-un concert extraordinar
Citeste mai mult..
Laura Bretan cântă pentru copiii cu dizabilități din Centrele „Star of Hope Romania”
Citeste mai mult..
S-a intamplat in Botosani acum
Citeste mai mult..