
La începutul lunii august, Hyundai a anunțat lansarea noului brand de electrice denumit Ioniq. Asta înseamnă că în următorii patru ani, se vor lansa trei modele electrice noi sub această denumire: două SUV-uri și un sedan.
Deocamdată, Hyundai Ioniq se vinde în trei versiuni: Hybrid, Hybrid Plug-in și Electric. Noi am testat versiunea cu motor termic și cu motor electric pus în mișcare de o baterie care se încarcă la priză.
Deși modelele Hyundai Ioniq Hybrid și Ioniq Electric arată foarte asemănător, ele au alternative de culoare ușor diferite, și alte câteva diferențe subtile. Una dintre ele ar fi că grila modelului electric este închisă pentru că nu are nevoie de răcire pentru motor.
Formă aerodinamică
Poate că unii vor spune că Ioniq are un design prea simplu, nouă însă ne place foarte mult aspectul lui. Este compact și elegant și are linia acoperișului înclinată, la fel ca o mulțime de mașini hibride / EV, linie care îmbunătățește aerodinamica. Trebuie spus că modificările pe care le-a primit la facelift sunt destul de discrete, concentrându-se mai ales pe farurile full LED și luminile de zi cu efect 3D, care îi dau o nouă semnătură luminoasă.
Interiorul, în schimb, a evoluat cel mai mult: tabloul de bord a fost complet reproiectat pentru a ridica ecranul central, o tendință care nu este neapărat cea mai estetică, dar care permite șoferului să-l aibă mereu în câmpul vizual și să reducă reflecțiile. Aceasta crește, de asemenea, în mod generos, dimensiunea de la 7 la 10,25 inci, dar a fost necesară o reorganizare completă a comenzilor de aer condiționat.
Un tablou de bord complet reproiectat
Acest ecran a necesitat o regândire completă a comenzilor de aer condiționat și a orificiilor de aerisire, dar rezultatul face ca acest facelift să fie destul de reușit cu o îmbunătățire notabilă a calității.
În ceea ce privește materialele, calitatea percepută a fost îmbunătățită semnificativ. Există materiale mai tari sau mai moi, cu texturi plăcute, cu care este foarte ușor să te obișnuiești. Spațiul este generos la bord, fie la coate sau la cap, față și spate, iar volumul portbagajului este același, chiar ușor crescând de la 440 și 1.500 litri în configurație cu două locuri, ceea ce dezvăluie, din păcate, o podea care nu este plată.
Ioniq poate fi conectat la smartphone prin Apple CarPlay sau AndroidAuto, iar sistemul de infotainment are o grafică foarte plăcută, este foarte bine configurat și are un răspuns foarte bun la atingeri.
Sistemele de asistență pentru șofer includ senzori de recunoaștere a indicatoarelor, avertizare privind plecarea unui vehicul aflat în blocajul din traficul din față, asistență activă la menținerea benzii și detectarea oboselii șoferului.
Motorizare alcătuită dintr-un ansamblu hibrid
Ioniq Hybrid testat de noi este pus în mișcare de un ansamblu hibrid compus dintr-un motor pe benzină și unul electric. Motorul convențional are o capacitate de 1.6 litri și dezvoltă 105 cai putere și 147 de Nm.
Mai există și un motor electric care produce 60 CP și 170 de Nm. Cele două dezvoltă un vârf de 141 de cai putere. Puterea este transmisă roților din față cu ajutorul unei cutii cu dublu ambreiaj cu șase trepte DCT.
Două moduri de condus: Eco și Sport
Hybrid Plug-In are două moduri de condus: unul Eco și unul Sport. Atunci când are bateria încărcată și se află în modul hybrid, motorul electric este folosit predominant. Cel termic intervine doar la viteze mai mari sau când mașina are o încărcătură ridicată. Modul Sport schimbă dramatic comportamentul motorului termic, accelerația fiind mai puternic în care această setare este activă, însă mașina este gândită pentru a merge economic în modul Eco.
O noutate ar mai fi padele pe volan: Ele au două funcții posibile. În mod implicit, în modul Eco, acestea sunt folosite pentru a regla intensitatea recuperării energiei în timpul decelerației, ceea ce reducere utilizarea frânelor, care poate fi și un câștig în consum. În modul Sport padelele reiau o operație mai tradițională, permițând schimbarea manuală a rapoartelor.
Cutia automată cu dublu ambreiaj și șase viteze este piatra de temelie a eficienței mărcii japoneze, ca să spunem așa, pentru că ține consumul la valori foarte joase. În modul hibrid mașina are un consum mixt de 2 litri la suta de km, iar când funcționează doar motorul electric consumul mediu este de 4 litri la suta de km.
Acest Ioniq poate funcționa 50 de km în modul pur relectric
Ioniq Hybrid Plug-In poate funcționa și în modul pur electric. Autonomia anunțată a bateriei de 8,9 kWh este de 60 de km, dar în traficul real aceasta înseamnă 50 de km. Aceasta se încarcă într-un interval de 3 ore la priza de acasă / birou.
Prețul mașini de test, după reducerea Rabla Plus și un alt discount Hyundai este de 24.805 de euro (TVA inclus). Prețul de listă pentru un Ioniq Hybrid Plug-In este de 33.748 de euro (tva inclus).
Concluzie
În urmă cu patru ani, Hyundai Ioniq a fost vârful de lance coreean în domeniul mașinilor electrificare, marca coreeană fiind primul producător care a oferit un model hibrid, plug-in hibrid și electric sub numele Hyundai Ioniq.
Astăzi, mașina rămâne într-o competiție corectă cu rivalii săi, dovedind că rețeta inițială era corectă.

Mai multe articole similare


Dacia Sandero III – Când poți să o comanzi și ce aduce nou?
Citeste mai mult..
Americanii au primit despăgubiri în valoare cumulată de 9,8 miliarde de dolari din partea Volkswagen,…
Citeste mai mult..
BMW X7 Dark Shadow Edition este mașina pe care doar 500 de clienți din întreaga lume vor putea pune…
Citeste mai mult..
Taxa de drum și vinieta în Europa. Cât costă și cum se plătește în funcție de țara pe care o tranzitezi
Citeste mai mult..
Skoda Octavia RS, versiuni noi pentru familiștii grăbiți
Citeste mai mult..
Ce mașină testează Renault în România? Șoferii au crezut că au dat nas în nas cu viitoarea Dacia Logan
Citeste mai mult..
Tesla a devenit miercuri cel mai valoros producător auto din lume, cu o capitalizare de piaţă peste…
Citeste mai mult..
Codul secret al anvelopelor. Ce reprezintă combinațiile de cifre și litere
Citeste mai mult..
Test drive Renault Clio V. Modelul își păstrează vocația de mașină de oraș
Citeste mai mult..
Un producător a dezvoltat baterii pentru maşini electrice care funcţionează 2 milioane de kilometri
Citeste mai mult..
Cum arată cea mai ieftină Dacia Logan din România! E mai ieftină şi decât o cutie de viteze, pe OLX
Citeste mai mult..
Povestea primului SUV BMW din istorie. Așa a venit pe lume BMW X5
Citeste mai mult..
Volkswagen analizează noi măsuri de reducere a costurilor, pentru a compensa impactul pandemiei de coronavirus
Citeste mai mult..
Cum arată Dacia 1300 cu evacuare sport și buton de pornire? Nea Costică a muncit 3 ani la ea
Citeste mai mult..
BMW Seria 4 Coupé: Debutul unui nou limbaj de design
Citeste mai mult..
Acte necesare înscriere auto pe Bulgaria în 2020. Lista completă
Citeste mai mult..
Mercedes-Benz a prezentat noile Clasa E Coupe și Cabriolet facelift
Citeste mai mult..
Ford a început producţia la Craiova a versiunii Puma ST-Line Vignale
Citeste mai mult..
Renault avertizeaza ca ca va oferi o lovitura dd 3,7 miliarde euro de pe urma pierderilor inregistrate…
Citeste mai mult..
BMW Seria 5 facelift: Mai multă tehnologie și electrificare pe toată gama de motorizări
Citeste mai mult..
Cum va arăta modelul Dacia cu 7 locuri care va înlocui Lodgy
Citeste mai mult..
Ce s-a întâmplat, de fapt, cu Dacia Concept din 2013?
Citeste mai mult..
APIA: Cresterea cu 4,6% a vanzarilor de autoturisme ecologice in Romania, in primele 4 luni
Citeste mai mult..
Proiect de lege pentru asigurările RCA: daunele ar putea fi plătite direct păgubitului, care va repara…
Citeste mai mult..
Dispar motoarele mici? Nemtii spun ca noile normele de poluare Euro 7 vor duce la o crestere a capacitatii…
Citeste mai mult..
Dacia Sentry. Cum arată mașina la care românii pot doar să viseze? GALERIE FOTO
Citeste mai mult..
Cum va arăta viitoarea Dacia Logan care se va lansa anul viitor
Citeste mai mult..
Opel Mokka se află în faza finală de testare
Citeste mai mult..
Acesta ar putea fi cel mai frumos SUV electric. Se numește Hongqi E115 și vine din China – GALERIE FOTO
Citeste mai mult..
Campionatul Austriei se reia la 2 iunie
Citeste mai mult..
Ford produce la Craiova autoturismele cu cel mai mare potențial de vânzare în această perioadă
Citeste mai mult..
Test drive Ford Puma: Cel mai tehnologizat model produs în România își dezvăluie secretele
Citeste mai mult..
RAR oferă la cerere istoricul de daune al mașinilor din România
Citeste mai mult..
Nu e banc! Cum a luat țeapă un șofer care a mers la service pentru un schimb de ulei. Norocul lui a…
Citeste mai mult..
La ce preț ajunge Dacia Duster dacă bifezi toate dotările opționale disponibile?
Citeste mai mult..
Unde au fost abandonate mii de mașini în perioada pandemiei de coronavirus, când nimeni nu mai cumpără?
Citeste mai mult..
Cum cureți găinațul de pasăre de pe mașină
Citeste mai mult..
Volkswagen lansează ceva mai bun decât un SUV. Modelul este destinat iubitorilor de mașini premium
Citeste mai mult..
Ford declară război zgomotului. Care a fost cel mai zgomotos Ford produs vreodată
Citeste mai mult..
Acesta este cel mai rapid camion din lume. Are viteză de supercar!
Citeste mai mult..
Dacia urmează să reia producţia progresiv începând de marţi, pe bază de voluntariat
Citeste mai mult..
Un BMW Seria 3 a fost îmbrăcat complet în cristale Swarovski
Citeste mai mult..
Companiile din industria auto românească vor ajuta la repararea a 50 de ventilatoare medicale care au…
Citeste mai mult..
Fabrica ARO Câmpulung: De la măreție la decădere
Citeste mai mult..
Confuzie printre polițiști: Un sucevean amendat pentru că s-a dus cu mașina la spălătorie, deși MAI…
Citeste mai mult..
Ce trebuie să știe șoferii înainte de a pleca undeva cu mașina. Ghid complet
Citeste mai mult..
Ce mașini noi s-au vândut în primele trei luni
Citeste mai mult..
Test drive Dacia Logan TCe 100 GPL – Mașina românească orientată spre eficiență
Citeste mai mult..
Ce mașini noi cumpără SPP și câți bani dă pe ele?
Citeste mai mult..
BMW extinde automat garanția mașinilor până la 31 mai
Citeste mai mult..
Polestar lucrează la primul SUV al companiei. Cum va arăta viitorul model?
Citeste mai mult..
Casa de tuning ABT a pregătit un break absolut special: Audi RS6-R are 740 CP
Citeste mai mult..
Ministrul economiei: Dacia ar putea relua producția în aprilie
Citeste mai mult..Lucid Air, o mașină electrică mai frumoasă ca Tesla, va fi lansată anul acesta
Citeste mai mult..
An dezastruos pentru vânzările de mașini noi - Cele mai pesimiste prognoze indică și scăderi de peste…
Citeste mai mult..
RAR insistă ca șoferii să meargă în stațiile ITP pentru verificări în continuare, chiar și în timpul…
Citeste mai mult..
Renault Morphoz – Cum vor arăta modelele francezilor în viitor?
Citeste mai mult..
Prima Dacia Electrica : Concept
Citeste mai mult..
Dacia Logan ajunge la 200 de km/h. Cel mai rapid Logan (nemodificat) filmat pe un drum public
Citeste mai mult..
Atac la Mercedes și BMW! Noul DS9 este mașina cu care francezii le fură clienții nemților
Citeste mai mult..
Daimler cere conexiuni feroviare către fabrica din Sebeș. În anii trecuți Dacia și Ford au implorat…
Citeste mai mult..
Cum afli km reali la o mașina din Grupul VAG (VW, Skoda, Seat, Audi)? Samsarii care „șterg” km mașinii…
Citeste mai mult..
Cererea de mașini electrice crește, însă consumatorii sunt reticenți față de autovehiculele autonome
Citeste mai mult..
Stiai care sunt cele mai iubite sporturi de cei mici?
Citeste mai mult..
Ești șofer și părinte în același timp? Iată cum poți reduce cu până la 45% șansele ca micuțul tău să…
Citeste mai mult..
5 obiecte pe care trebuie sa le cumperi unui bebelus DUPA varsta de 6 LUNI
Citeste mai mult..
Anvelope noi sau second-hand? Avantaje si dezavantaje
Citeste mai mult..
Cum pregătești grădina pentru primăvară încă din ianuarie
Citeste mai mult..
5 lucruri pe care sa le faci inainte de a implini 30 de ani
Citeste mai mult..
Filarmonica „Moldova” din Iași sărbătorește Ziua Națională a României printr-un concert extraordinar
Citeste mai mult..
Laura Bretan cântă pentru copiii cu dizabilități din Centrele „Star of Hope Romania”
Citeste mai mult..
S-a intamplat in Botosani acum
Citeste mai mult..