Era primul SUV de la BMW, așa că trebuia să arate cu totul special. Era sfârșitul anilor ’90, iar segmentul mașinilor cu gardă mare la sol prindea contur. Contur prindeau și liniile lui BMW X5. Cei care au desenat mașina au avut la dispoziție șase săptămâni.
Șefii BMW își doreau să vadă cum ar arăta un BMW pentru off-road, povestește Frank Stephenson, unul dintre designerii din echipa care avea să deseneze X5-ul. Chris Bangle era atunci șeful diviziei de design. A acceptat provocarea imediat. Dar misiunea părea imposibilă. Trebuia să pregătească un SUV într-o lună și jumătate.
Stephenson povestește că, atunci când i-a văzutpe cei care ar urmau să construiască mașina, primul său gând a fost că nu vor reuși niciodată. Toți trei aveau peste 70 de ani, iar Stephenson îi considera incapabili să lucreze 18 ore pe zi, șapte zile pe săptămână timp, de șase săptămâni. Cei trei aveau însă să ducă misiunea la bun sfârșit. Ei erau cei care, în anii ’60, când aveau puțin peste 20 de ani, construiseră, tot în timp record, Lamborghini Miura, considerată una dintre cele mai frumoase mașini din istorie.
Stephenson și colegii săi au început desenul de la zero. Cu un creion și o coală de hârtie albă. Aveau desenat primul SUV BMW și să implementeze în designul său elementele tipice brand-ului, valorile premium, dar și filosofia “Freude am Fahren” (“Plăcerea de a conduce”).
Primul SUV de la BMW, X5, trebuia să fie o mașină specială
“Nu putea să arate, pur și simplu, ca un off-roader. Trebuia să aibă eleganță”, povestește Frank Stepehnson.
Secretul stătea într-un montant D, care îi asigura modelului un design unic. O linie mediană înaltă, plus nervurile de pe capotă, puse acolo pentru a-i sublinia forța, îl făceau ușor de recunoscut ca membru al familiei BMW de la sfârșitul anilor ’90.
Designul modelului a fost acceptat imediat și proiectul a primit undă verde. În 1999, BMW dezvăluia primul său SUV din istorie. BMW deținea Land Rover, așa că BMW X5 avea să preia o serie de tehnologii de la Range Rover, un model cu reputație de off-roader. Sisteme ca Hill Descent Control și Offroad Engine Management aveau să fie implementate la primul SUV din istoria BMW.